Fredagstrött!



Igår var det julfest på jobbet. Innan festen var vi ett gäng som spelade badminton, badade bastu och drack öl. Kändes riktigt uppiggande och avslappnande på samma gång. Maten smakade extra bra då man rört på sig innan. Julbord stod såklart på menyn. De kalla rätterna först och sedan varma, precis som det ska vara! Till efterrätt fick vi en supergod chockladkaka till kaffet. Som om inte det vore nog, fick vi också fiska ur fiskedamm där fångsten var en påse godis.

Levande sång och musik bjöds det också på och såklart allsång. Sedan var det lekdax! Såklart ställde jag upp bland de frivilliga ;)

Vi blev tilldelade olika roller och under tiden som en berättelse lästes upp skulle vi gestalta våra tilldelade karaktärer. Det var tre akter i pjäsen som handlade om en bondgård. Roller som tillsattes i denna pjäs var bl a. ko, gris, piga, dräng, dynghög, matho, spann mm. Att gestalta dessa roller var inte det lättaste men dessto roligare! :D

Publiken kiknade av skratt och alla skådespelarna gick verkligen in för sina roller. Jag fick vara ko, klocka och gris i de tre akterna.  

På kvällen sov vi över hos en kollega, jag och tjejen (en annan kollega) som jag pendlar ihop med. Riktigt skönt att slippa åka hem på kvällen och ännu skönare att slippa gå upp så tidigt på morgonen.

Kvällen var riktigt lyckad som bjöd på många skratt! :)

Idag när jag kom hem från jobbet var planen att jag skulle åka till stallet och rida. Tyvärr så var jag så trött att jag somnade på soffan och vaknade inte förrän strax efter sju. Med -12 grader utanför dörren bestämde jag mig för att stanna hemma och ta en längre tur imorgon istället medans det är ljus.

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0