Intervallträning!

Blev ingen hoppning i paddocken idag, jag tyckte det var för blött! Jag red ut istället och det blev intervallträning på de mjuka grusvägarna. De är perfekt underlag nu när det har regnat så mycket. Inte för hårda och inte för mjuka. Vi travde på i bra tempo, skrittade, travade på, skrittade. Sedan blev det galopp i lite snabbare tempo sedan lugn trav och skritt, sedan galopp i lite snabbare tempo igen. Den här typen av träning är bra då man vill få bra kondition på hästen. Min häst älskar denna typ av träning och jobbar på som bara den! Han tror nog att vi leker och det får han gärna tro! :D Jag tycker ju också det är kul med lite fart! Han blir jätteallert och jag behöver inte göra mycket för att han ska sätta fart. Han är faktiskt också väldigt lydig med att sakta av när jag tycker det är dax för skritt eller lugn trav igen :) 

Här bjuder jag på en bild som är tagen med mobilen precis innan jag ska åka till stallet. Helt omsminkad och i stallkläder.


Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Hihi. Det är lite skillnad på modellsofia och stallsofia om man tittar på bilder. ;)



Härligt att det gick bra idag på ridturen! Jag och pommen var också ute på grusvägarna. Kalasbra! :)

2009-11-15 @ 19:49:19
URL: http://gilraen.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0