Klippning!

Imorgon ska pälsbollen klippas! Mig veterligen har Izze aldrig blivit klippt så det kan bli spännande att höra hur det gick! Jag kan tyvärr inte vara med då jag jobbar men det kommer ut en tjej som ska klippa och stallägaren där jag har hästen är med så jag kan känna mig ganska lugn ändå :)

Antingen går det skitbra och han står snällt stilla eller så får han panik av ljudet och det inte går alls...

Det har varit så varmt de senaste vintrarna så han svettas så i sin vinterpäls. Han blir riktigt hårig. När jag rider blir han svettig av ingenting och det tar hundra år innan han är torr igen. Så i år har jag beslutat mig för att prova detta. Jag ska inte klippa hela honom utan en sk ridskoleklippning. Bara en sträng på halsen, mellan frambenen, under magen och i ljumskarna, där han blir som mest svettig. Sedan ska han såklart ha täcke på sig så han inte blir kall när han är ute i hagen.

Har du häst?  Brukar du klippa den eller får den behålla sin vinterpäls?

Fick precis en nu bild av Emma från våran senaste plåtning i studio. Den var inte så planerad utan mer spontan. Det är bland de första gångerna som jag och Emma plåtar i studio ihop. Vi har mest bara fotat utomhus.

Vad tycker ni om bilden?


Foto: Emma Bertilsson


Kommentarer
Postat av: Fotograf Emma Larsson - Vinn en fotografering

Snygg bild, du är duktig framför kameran=) Vart kommer klänningen ifrån? Den är jättefin!

2009-11-19 @ 09:25:10
URL: http://emmamariia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0