Långtur!

Det blev en långtur med hästarna på ca 2½ timme. Vi skulle egentligen ha ridit och vänt på ett ställe men vi skulle kolla om det gick att rida över stubbåkrarna tillbaka så att det blev en rundtur. Det gick att rida över åkrarna men på vissa ställen var det väldigt blött efter allt regnande. Blev en del trav och lite galopp men mest skritt faktiskt. Vi satte inte på oss reflexer idag för vi tänkte att vi skulle vara tillbaka innan det mörknade. Det hann mörkna innan vi hann tillbaka och tur var att vi inte tagit bort våra pannlampor från hjälmarna så vi syntes ganska bra på vägen hem. Det var till och med en gubbe som kom åkande med bil och släpvagn som sa åt oss att vi skulle ha mer reflexer på oss... Typiskt, då jag och Emma alltid är jättenoga med att ha reflexer på oss om vi vet med oss att det ska bli mörkt.

Det blir mörkare och mörkare nu för varje dag så det kanske är bäst att alltid ha reflexer på sig när man är ute.

Jag filmade lite med mobilen när vi red, så jag ska se om jag inte lyckas lägga upp den här sedan :)

Här är en bild på Izze från förra sommaren på betet. Han är så nyfiken av sig. Här kollar han in salvburken, kanske går att äta? :)


Kommentarer
Postat av: lindapauline

sv; Ja visst är han! Tack :)

Oj dej känner jag igen, från Gilraen´s blogg :D

2009-11-08 @ 21:26:12
URL: http://lindapauline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0