Buhu!

Igår när vi red i skogen snubblade Izze till och hoppade fram på tre ben i slutet av ridturen. Jag satt av och kollade om han fått något i hoven och där satt en kotte fastklämd som jag tog bort. Han brukar vara lite känslig och ömfotad när han är ganska nyskodd. När vi sedan skrittade vidare så kändes han bättre. När vi kom hem till stallet hade jag på kylbalsam på benet.

Idag när jag kom till stallet var han tjock i sitt högra framben och haltar i vissa steg. Inte kul! :(

Nu håller jag tummarna att det bara är en lindrig vrickning och att svullnaden snart ska gå ner. Jag smörjde in honom med arnikalinement och lindade honom med Back on Track bandageunderlägg. Han får ju även sina arnikapiller varje dag.

Inte kul med en gammal häst som blir halt! :(

Vi som egentligen skulle ha ridit kurs för Per nu i helgen! :(


Foto: Emma Bertilsson

På bilden är Izze och jag med på en träningstävling på Trossnäs -09, 80 cm. Vi skulle rida på idealtiden 1 min i ett 300 meters tempo vilket vi prickade med en sekunds marginal. Jag och Izze vann och fick en grimma och grimskaft som premie :)

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D

Snygg blogg, hoppas du får en härlig helg :D

2010-04-23 @ 12:51:32
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0