Buspålle!

Idag red jag ut en sväng ensam på Izze. Tur var väl det kan jag säga. Helt vild! Hur kul som helst tyckte han! :)

När vi skulle vända och rida hemmåt knäppte det lite i ett hus vi red förbi och då låtsades han bli rädd för detta så han fick en anledning att galoppera på stället. Vi passerade också tre gubbar som stod och pratade vid ett hus och då låtsades han bli rädd för dem och galloperade på nytt på stället och frustade som en tok ;)
Gubbarna undrade nog vad det var för vilde till häst jag hade. Han gjorde galoppombyten helt på egen hand i varje och varannat steg på stället i princip... Synd att han inte kunde göra det på mitt kommando när vi rider på ridbanan :D

När vi travat en stund lugnade han sig, det där galopphoppandet på stället hade gjort honom väldigt lösgjord och fin så han kunde trava mycket fint och samlad form på hemvägen sen :)

Väl hemma i stallet fick han massage och vi stretchade frambenen. Idag fattade han verkligen hur han skulle göra med sina framben och sträckte ut ordentligt och han tyckte det var riktigt skönt att stretcha. Stretchingen är ju något nytt vi har börjat med och han har inte riktigt fattat poängen med det förrän idag :)


Foto: Emma Bertilsson

Helt oredigerad bild på mig och Izze från i slutet av sommaren 2009.

Kommentarer
Postat av: Marre (från stallet) ;)

ååh vilken härlig bild! supersöta! :)

2010-04-08 @ 16:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0