Fixa man!

Idag fixade jag till Izzes man. Det var verkligen på tiden. Den var riktigt lång och sliten i topparna.

Innan:



Efter:

Nu ser det lite ojämt ut men imorgon när han har rullat och skakat runt med manen så kommer jag att få jämna till den ändå. Jag brukar få hålla på och jämna till den lite i några dagar innan den lägger sig bra.

Att rycka manen är bara att glömma då han blir helt tokig! Så man får försöka klippa till den så bra man kan. Brukar försöka klippa ur lite så den inte ser så avkapad ut. :)

Så nu ser han ut som en söt nyklippt skolpojke (som min vän Malin brukar säga) :)

Vi red ett litet lugnt dressyrpass i den nysladdade paddocken idag. (Tack, Viktoria som sladdat den så fint med fyrhjulingen)
Underlaget var verkligen kanon. Det blev mest skritt och lite trav och hans ben märktes inte av alls. Han var också mkt mindre svullen i sitt högra framben idag. Han var hur nöjd som helst över att få röra lite på sig.

Vi gjorde lite sidvärtes förflyttningar, ryggningar, ställde och böjde och han var verkligen jättemjuk och fin redan från början av ridpasset. Massagen har gjort underverk verkligen! :)


Det kliar när manen jag klippt av lägger sig i pälsen på halsen ;)


Överskottsenergi av att ha tagit det lugnt sista dagarna.. jo tack! :)


Izze efter ridningen. (den avklippta manen på golvet)

Haha, ser ni att det ser ut som att han har en gloria på bilden? (Det är en kabel på väggen...) Och skuggan av öronen blir nästan jävulshorn.

Han är min lilla ängel och lille jävul ibland! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0