Inspirationsbilder!

Ofta när jag och en fotograf har en fotoidé utgår vi från någon bild vi har sett eller så letar man på en bild som liknar det man har tänkt sig. Detta för att lättare kunna beskriva för fotografen eller modellen hur man tänker att man vill ha bilderna. En bild säger ju mer än tusen ord som man brukar säga :)

Ibland använder man sig av flera olika inspirationsbilder och tar det man gillar från de olika bilderna. Det kan vara allt från att man gillar ljus, smink, outfit, pose, location mm.

Jag tänkte visa er ett exempel här:

Emma och jag hade länge pratat om att göra en plåtning med smulad/stänkt ögonskugga i ansiktet och den här bilden visade Emma mig.

Foto: Johan Gustafsson  Tack för lånet av bilden Johan! :)
Modell: Ann Kykyri

Både Emma och jag har sett många liknande bilder hos andra fotografer och vi kände att vi ville göra något liknade som sminket i denna bild, fast med våran egen "touch" på det hela.

Så här blev två av våra bilder



Foto: Emma Bertilsson
Modell/makeup: Jag, mars-10

Som ni ser har vi inte haft på sminket riktigt på samma vis, en annan färg på ögonskuggan,  samt andra poser, samt att vi valde ett annat ljus.

En sida jag kan tipsa om för att hitta inspirationbilder är photo.net
Där har jag hittat många snygga och coola bilder som jag fått ideér ifrån.

Jag funderar på att göra ett inlägg här i bloggen med inspirationsbilder som jag skulle vilja göra liknande plåtningar av.

Skulle ni läsare vilja se dem?

Kommentarer
Postat av: vexy

tack :)



åh, där är ju min fina ann.

och självklart vore det roligt med ett inlägg med inspiration.

2010-04-09 @ 23:16:17
URL: http://vexy.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Tack så mycket :D



Vilka coola bilder ;)

2010-04-09 @ 23:21:06
URL: http://oliviarudens.blogg.se/
Postat av: vexy

spännande spännande, ska hålla utkik :)

2010-04-09 @ 23:29:52
URL: http://vexy.blogg.se/
Postat av: Ann

Hoppsan, lite sent svar kanske :P Men självklart får du använda bilden, så länge du gör som du gjorde och länkade :)



Fina bilder :) Jag hade nog gärna använt lite starkare färger eftersom de försvinner lite i ljuset:)

2010-04-12 @ 07:51:25
URL: http://kykyri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0