Mysdag i stallet!

Idag har jag varit i stallet hela dagen, nu igen! :)

Hovslagarn kom vid kl 9 och sedan var det tre hästar till som skulle skos. Varav 2 st unghästar som inte gillar att bli skodda... Så efter lite brottningsmatcher så lyckades vi verka den ena hästens framben iaf och den andra gick det bra med efter lite bökande men mycket bättre än gången innan. Kul att det gick bättre än sist då vi tränat den lilla damen på att lufta på fossingarna. :)

Ewa bjöd på en som vanligt mkt god lunch. Råstekt potatis, stek och bearnaisesås. Sedan blev det en kaffe i solen och Ewa masserade mig. Mkt välbehövligt kan jag säga!

Senare på em hjälpte jag Ewa att gräva ur hönshuset och fixa klart i stallet. Red inte Izze idag men vi tog några varv på solrosen iaf och lite stretching blev det. Jag märker hur gött han tycker att det är att stretcha och han riktigt sträcker ut sina framben och slickar sig runt munnen :)

Jag tog lite bilder på några av de olika djuren på gården. De riktigt njöt i solen allihop!


Spana in sötnosen som ligger över sin mammas rygg :D




Vilka godningar de är lammen!


Isa solar sig


Maxi, katten som brukar ligga i mitt knä när jag och Ella hade filmkvällar hos Ewa i vintras.


Folke tyckte det var för varmt i solen!

Hoppas ni har haft en lika härlig dag som jag! :)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0