Stalldag!

Idag åkte jag till stallet och mockade och fixade vatten och mat åt alla hästar. När jag var nästan helt klar kom Ewa och Viktoria hem från sin 3½ mils tur på Alice och Ghadir, de hade träningsridit i skogarna vid Kristinehamn.

Vi lastade in Izze och Mykonos i transporten och åkte upp till Ewas pappa och red på de fina ridvägarna i skogen där. Ewa red på Killen som är 3 år och detta var hans första ridtur i skogen. Viktoria red på Mykonos och jag på Izze.

Killen var hur cool som helst! Har nog aldrig sätt en så cool unghäst. Han gick med öronen frammåt hela vägen och uppförde sig hur bra som helst. Vi mötte bilar, fyrhjulingar, skogsmaskiner en bit bort i skogen och han var bara som en filbuke hela turen :) Där har Ewa gjort ett bra jobb med inridningen kan man säga.

Den som var mest livlig och laddad var nog Izze, 22 år gammal ;) Han var lite ivrig att få komma iväg vid stallet men sen när vi skrittat en stund vart han lugn och fin. Vi red slalom mellan träden där det inte var något stig för att träna hästarnas balans, ryggmuskler och att sätta fötterna rätt. Inga problem för någon av hästarna och de tyckte det var riktigt mysigt i skogen.

På vägen hem kom det världens snöfall med stora snöflingor... jag som trodde att det var vår nu!

Jag filmade ett kort klipp men mobilen från vår ridtur.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0