Fika!

Idag har jag varit och hälsat på M och S i stallet där Izze stod förut (där han stod i ca 10 år). Det var kul att se de förändringar och förbättringar som gjorts i stallet. Det är numer ett konvalecentstall dit skadade travhästar kommer för att läka ut skador och sättas igång i träning igen. De hade nu skaffat ett rullband för hästar som man kan fylla med vatten. Det är en mkt bra träning för hästar som varit skadade och även friska hästar i full tävlingskondition. Det var lite kul att se hur coola hästarna var med att gå in i maskeinen och sedan skritta på maskinens rullband.

Vi hann även med en kopp kaffe och prata en stund medan en häst skrittade på rullbandet. Jag hade köpt med mig en nybakad winebrödslängd som vi mumsade i oss.

Trevligt att träffas och snacka lite då det var ett tag sedan jag träffade M. S träffar jag ju ibland när det fest. Förut sågs vi ju varje dag i stallet men nu blir det inte så ofta. Vi bestämde att vi skulle ta en filmkväll med tacos här framöver.

Jag tog lite bilder på vägen till M




Har aldrig varit så mkt snö längs den här vägen på de 9 år som jag har åkt på denna väg. I de ganska djupa dikena är det numer snövallar.


Några av hagarna

 
Tänkte ta kort på vattenmaskinen och visa er men det glömde jag bort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0