Ridning av två hästar!

Idag blev det en ridtur på Chanell tillsammans med Ewa på Alice och Viktoria på Jasmine. Vi red en tur ner till sjön och tillbaka med lite skritt, mycket trav och lite galopp. Totalt är den svängen 1½ mil och jag hade ju såklart klätt mig för varmt så jag höll på att svettas ihjäl! :) Solen sken och det riktigt gnistrade i snön så det var en riktigt härlig tur! Skönt att komma ut och få röra lite på fläsket ;)

När vi var tillbaka mockade jag och Viktoria i stallet och Ewa bjöd på lunch. Det smakade gott kan jag säga när man fått röra på sig.

När stallet var färdigmockat gav vi oss ut på tur nr 2. Då red jag Izze, Viktoria på Lavendel och Ewa på Ghadir. Denna tur blev lite lugnare med ganska mkt skritt och trav. Vi skrittade också över en åker med ganska mkt snö så det blev bra träning för hästarna ändå.




Chanell rullar i hagen efter ridturen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0