Städdag!

Idag har jag städat hela lägenheten från topp till tå kan man säga. Skåpluckor, dammtorkat överallt, dammsugit och torkat golvet. Har även tvättar några partytoppar och kuddfodral för hand.

Igår blev det en barbackatur på Izze. Vi fick sällskap av Katta och Lucky. Det var en riktigt mysig tur och vi var ute i över en timme. På hem vägen fick Izze svårt att skritta så det blev lite sakta jogg men annars skrittade vi hela vägen. Skritt är en underskattad träning för hästar tycker jag. De får jobba med hela kroppen och använder fler muskler än i te x trav och galopp. Har man en överviktig häst har jag hört att det är bra att skritta mkt. Lite samma som för människor ;)

Ewa som tävlar i landslaget i distans berättade för mig att fransmännen bara skrittar sina hästar de första åren när hästarna är unga. De tycker att det bygger upp hästarna bra, att de håller längre och bygger upp en bra grundkondition.

Nu tänkte jag åka och handla en sväng och sedan en tur till stallet.

Ha en fortsatt trevlig dag! :)

Kram


Foto: Hans Röjder

Bilden är på Izze och mig på Trossnäs horseshow 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0