Trasiga vindrutetorkare!

I förrgår pajade mina vinrutetorkare till bilen. De gick lite segt först och sen stannade de bara. Jag kollade om säkringen gått men det hade den inte och jag sprutade lite olja på dem så de skullle gå lättare men det hjälpte inte.

Igår kväll åkte jag hem till morsan och farsan för att se om farsan kunde laga dem. Det verkade som om vindrutetorkarmotorn har pajat då det luktade bränt om den.

Just nu sitter jag ch väntar på att en kille som är duktig på att laga bilar ska höra av sig så jag kan åka dit med bilen. 

Jag hatar när bilen går sönder, det kostar alltid en fömögenhet... Hoppas inte detta blir så dyrt!

Jag glömde sladden till mobilen hemma annars hade jag kunnat visa er lite bilder från i lördags när vi var ute på Tempel.


Foto: Emma Bertilsson
Modell/styling/makeup: Jag

Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Precis det som hände med våran bil. Orsaken va att den blev överbelastad pga att jag inte frigjorde den från snö helt när jag skarpa bilen. Ibörjan luktade det bränt jättemycket innan säkringen gick och då la ju hela bilen av. Vindrutetorkarmotorn hade bränt sönder säkringen.

2010-02-15 @ 12:05:57
URL: http://gilraen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Ja, det är ju lätt gjort på vintern så jag är väldigt noga med att lösgöra dem från is och snö. De vevade sakta först men la sedan bara av :( Inte kul att åka hela vägen till morsan och farsan med vinrutetorkarna mitt i synfältet! Och lastbilar som skvätter upp skit på rutan! Jag stannade vid varje mack på vägen och gjorde rent rutan...

2010-02-15 @ 12:09:16
URL: http://flashess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0