Dagens plåtning av hästarna!

Idag begav sig jag och Emma till stallet för att fota lite hästar. Riktigt kallt var det idag med -17 grader.

Bilen ville inte starta idag men på 4:e försöket gick det äntligen. Förmodligen hade batteriet laddats ur av kylan och efter alla startförsöken var det nog bäst att åka en bit med bilen så den skulle få ladda upp sig.

Vi åkte längs en ridväg som vi brukar rida för att mäta hur lång den var. Den var nästan exakt 1 mil runt, lite längre då man rider genom skogen på ett ställe.

Jag tänkte att det kan vara bra att veta då vi är ute och tränar för att rida distans. Jag har nämligen tänkt att jag och Izze ska vara med på en "prova-på"-distansritt här i slutet av januari, om allt går som planerat. Då är det ju bra att veta hur långa sträckor man rider och hur lång tid den tar att rida. Så nu ska vi försöka träna en del konditions träning här framöver.

Vi började med att fota damerna på lösdriften. Tre arabston i full galopp och bus! :)

Sedan fotade Emma Pondus lös i sommarhagen. Pondus tyckte det var riktigt kul den här gången och sprang runt och bockade i hagen på egen hand, sötnosen!

Efter det tog vi Izze, och idag red jag honom i sommarhagen i djupsnön. Han var riktigt laddad och tokade ordentligt då en buss körde förbi på vägen och lät konstigt. Han älskar att galoppera i snön!

Jag var väl inpackad i många lager kläder och förmodligen röd om näsan, men jag tror bilderna kan bli fina ändå! :)

Alla bilderna såg riktigt härliga ut när vi såg dem i kameran så vi håller tummarna för att de se bra ut i datorn med!

Har ni vinter och kallt hos er med?


Foto: Emma Bertilsson

Bilden är från förra vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0