En god gärning!

Igår efter att jag och Emma varit och shoppat och jag precis hade släppt av Emma hos sig såg jag några killar som fått fel på sin billängs vägen.

Jag stannade så klart för att se om jag kunde hjälpa dem med något. De behövde hjälp att starta bilen med startkablar och jag har som tur var ett par i bagageluckan. Så jag kopplade dit dem och efter några startförsök hoppade deras bil igång.

Lite kul att kunna visa killar att även tjejer kan lite om bilar. Jag kan inte alls mkt men det var ändå kul att se hur förvånade de blev när jag visste hur man gjorde, och gissade rätt på vad felet var. Inte särkillt avancerat, jag vet men lite kul.

Såklart kändes det även gött att ha gjort en god gärning! Inte kul att bli stående med bilen du det är neråt -20 grader ute...

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0