Fredagen!

Igår var jag ute och red en sväng på Izze, har var riktigt pigg och glad. Han har varit på g ordentligt sen vi red distanstävlingen förra veckan. Han älskar att få jobba och bli trött den hästen. Han är så go! :)

Igår kväll var jag och T ute och åt. Vi var på en restaurang som heter Båten, tidigare Pråmen. De hade renoverat och förmodligen helt bytt ägare och koncept. Pråmen var tidigare kända för sina potatisgratänger och supergoda kött men nu var det något helt annat.


Bilden är taget från Båtens hemsida

Jag åt Gös från Vänern, skinnhalstrad och serverad med kronärtskocka, tomat, prosciutto, salsa verde och potatispuré. Så här i efterhand undrar jag vart potatispurén tog vägen... Min mat smakade utmärkt och jag var väldigt nöjd med mitt val.



T åt Älgstek med tranbärsgelé, hasselbackspotatis, cognacsås och smörvända primörer. T var också nöjd med sin mat men tyckte väl att det var lite för lite på tallriken.


Innan vi fick maten fick vi hemmabakat bröd. Det var en mörk sort och en ljus. Jag tyckte båda sorterna smakade mycket gott. Det mörka brödet var det koriander i och det såg ut som det var tranbär också.

När vi ätit klart fick vi en skål med smågodis :) Trevligt!

Restaurangen var väldigt fräsh och i modern stil. Lite kallt där inne bara så jag hade min kofta på mig och T frös lite.

Båten är tydligen ett ställe som folk i 30 års åldern går ut och tar en öl på en fredag kväll. De hade till och med en dj som spelade bra musik.

Sammanfattningsvis var denna middag mycket trevlig. Vill man gå till en fin och modern restaurang så kan jag rekomendera denna.

Någon som varit där och ätit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0