Tips!

Här kommer en tips för er som inte vill frysa lika mycket om fötterna när ni rider!

Sätt nosludd runt hela stigbygeln!

Det håller kylan från metallen i stigbyxeln borta så att inte fötterna blir så nedkylda. Jag brpovade att ha det på ena stigbygeln idag och jag märkte en rejäl skillnad då den ena foten var en isklump (den utan ludd) och den andra mkt mindre frusen.

Det finns ju trä- och platsstigbyglar att köpa men de har ju ingen säkerhetsfunktion. Så detta var ju perfekt att kunna sätta på sina säkerhetsstigbyglar. Jag har sådana stigbyglar med gummisnodd och över gummisnodden satte jag inget ludd, utan bara under foten och på insidan av stigbygeln.

Någon som har andra tips för att inte frysa ihjäl i denna kyla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0