Älgmöte!

Jag och Izze tog oss en tur över gärdena och in i skogen. Han gick kanonbra i traven och jobbade på i jättefin form. På vägen hem skrittade vi på en stig bredvid ett kalhygge och tyckte det kändes som om någon tittade på oss. När jag tittade snett bakom oss fick jag syn på en stor älgko med sin kalv som låg på marken.

Hjärtat slog lite fortare på både mig och Izze och när vi var på tryggt avstånd igen frustade han nöjt flera ggr. Izze gillar inte älgar men som tur var stod denna aldeless stilla. De är riktigt mäktiga de där!

På vägen hem raceade vi lite i galoppen och både Izze och jag tyckte det var riktigt skoj att fara fram i lite fart. Han är så rolig att rida då det känns som han läser mina tankar :)

Det småduggade lite under delar av ridturen men det var ganska skönt då det svalkade lite.

När vi kom tillbaka hjälpte jag Ewa och hennes pappa att fånga in fåren som ska säljas och lammen som ska slaktas.

De vuxna fåren var ganska tama och kom springande när vi hade en hink med mat. Lammen däremot var inte alls lika tama och lätta att fånga in, men vi fixade det hela ganska bra. Vi fångade nog in ett 30 tal får totalt.


Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Baso

Hahaa jag bara! VA är du ett får när det stod "foto: jag". sen koppla det att du TOG fotot :P inte medverkade.

2010-07-28 @ 22:59:51
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0