Mitt nya objektiv!

Wehoo! Idag får jag mitt nya obejtiv! :D

Jag har köpt ett paket med ett Nikon 55-200 mm objektiv, Nikon 4 GB minneskort, Nikon kameraväska och ett Uv-filter.

Så idag på plåtningen ska jag prova att fota med det för första gången. Ska bli spännande att se om jag lyckas bemästra det! :)


Bilden är tagen från Nikon.se

Vad jag har läst och hört så är detta fördelarna med detta obejktiv:

+
Ger mkt skarpa bilder
Låg vinjettering
Låg vikt
Snabb, tyst autofokus
Bra bildstabilisering (VR)
Prisvärt
Fin bokeh
Överlägsen i sin prisklass

-
Ljussvagt
Plastigt

Men de nackadelarna kan jag leva med som hobbyfotograf känner jag :)

Någon av er som testat att fota med detta objektiv? Vad tyckte ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0