Morgonridtur!

Idag kl 8 kom Malin H. förbi och hämtade mig och vi åkte upp till hästarna på betet för att rida en tur. Malin lånade Izzes hagkamrat, Sigge och jag red på Izze.

Vi red över gärdena på de fina, raka och långa gärdesvägarna och upp i skogen längs en fina vandringsled och vidare på en lagom skuggig skogsväg och senare in på en lång och fin travbana ute i skogen.

Det var en mkt trevlig tur och hästarna var väldigt lugna och fina. Vi gallopperade till och med i bredd en stund utan att någon av dem ville sticka iväg. Hästarna verkade mycket nöjda med rdituren och vi med.

Tyvärr så glömde jag mobilen hemma så några bilder kunde jag inte ta under ridturen. Efter vi ridit stannade vi en stund för att titta när Ewa och Viktoria tränade med en av unghästarna. Den unghästen har gjort stora framsteg sen jag såg honom i träning sist, så det var kul att se.


En gammal bild på Izze och Sigge i hagen precis när vi släppt dem på bete. Izze th. och Sigge tv.

Nu ska jag iväg och plåta Malins N. gård tilll hennes hemsida som jag skrev om igår. Hoppas jag lyckas ta några fina bilder! :)

Lite fler bilder som jag tog igår:


Malin håller i Eros.


Stora stallet framifrån, lite mörk bild så jag hoppas på bättre ljusförhållanden idag :)


En blomdekoration


Kommentarer
Postat av: G I L R A E N - [Fotograf Emma Bertilsson]

Mysiga bilder. Gillar den där blomdekorationen. :)



SVAR: Tack ska du ha. Lutar åt den högra, Marko tyckte bäst om den med. ;)

2010-07-12 @ 17:28:50
URL: http://gilraen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0