Stallet!

Idag på väg hem från Örebro stannade jag i stallet och red på Izze i regnet. Det blev dressyr på ridbanan idag. Vi tränade på framdels förflyttningar, skänkelvikningar, ryggningar, avsaktningar och igångsättningar, serpentiner och att göra allt detta i låg bibehållen form.

Izze var hur duktig och lydig som helst och jobbade på mkt bra! Han är så rolig att rida då han alltid är snäll och gör sitt bästa. Bara han fattar vad det är han ska göra så gör han det på en gång.

Det märks verkligen skillnad på honom nu sedan jag börjat massera honom. Nu är han mjuk redan från start och det är så mkt lättare att rida med små hjälper nu.

Efter ridpasset masserade jag honom enligt ett massageschema som jag har fått av Anna, Equiterapeuten som kollade igenom Izze för någon vecka sedan. Han gillar att få massage och hjälper till själv nu när jag gör den sk. "svans-stretchen", han tycker det är riktigt skönt och blir väldigt avslappnad och fin.

När vi var klara i stallet gick jag och Viktoria in och åt lite chips, dipp och päronsoda och snackade vid köksbordet. Viktoria är där nu några dagar och tar hand om stallet och alla djur.

Izze fick stå inne i natt för det ösregnade hela kvällen och hade gjort det hela eftermiddagen.


Izze på sommarebete -08                                                                                 Foto: Emma Bertilsson

Kommentarer
Postat av: Frida Stigevik

sv: tack så mkt :D ass nöjd jö!

2010-06-12 @ 11:59:07
URL: http://treets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0