Full fart!

Idag var jag och Ewa och red i ridhuset. Jag red på Chanell idag. Vi började med att longera och sedan över förhöjda travbommar då det är väldigt lösgörande för dem. 

Efter det tränade jag och Chanell vidare på att lösgöra bogen och framdelsförflyttningar. Det gick riktigt bra! :)

Båda hästarna är supersnälla att lasta själv så nu ska jag träna med Izze så att jag även kan lasta honom aldeless själv! :)

Izze har efter obehagliga upplevelser som travhäst, alltid tyckt att transport är det värsta som finns. Senaste åren har han dock blivit mkt bättre att lasta men nu har jag som mål att jag ska kunna lasta honom själv.

 
Grabbarna grus  kliar varandra i hagen. Izze till vänster, Sigge och Vincent.

Izze fick sig en massage idag mellan öronen, nacke, hals, bog, framben och rygg. Han njöt som bara den :)

Jag har märkt att han är stel i nacken och ska massera honom nu några dagar och ta det lite lugn så får vi hoppas det släpper. Jag tror det är han gamla sadel som kan ha klämt så jag hoppas det försvinner nu med en sadel som ligger bra och mkt massage.

Efter stallet var jag nere på stan på ett möte och sedan har jag varit hos Christer och fixat lite med hans bokföring.

Nu resten av kvällen ska jag slappa framför tv:n och kanske blogga lite ;)

Hoppas ni har haft en bra dag och att ni får en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Sv: Tack så jättejättemycket! :D

2010-03-17 @ 20:39:00
URL: http://castlebabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0