Heldag i stallet!

Idag åkte jag och Viktoria till stallet kl 8. Jag mockade alla boxarna i stallet sedan krattade jag och Ewa upp gammalt spillt hösilage från stallplanen och körde bort en stor hög med snö med traktorn. Vi fick ihop hela 4 skopor på traktorn med gammalt bös som lagt sig på stallplan under vintern. Härligt att få lite vårfint! :)

Jag grävde också små minidiken i paddocken och untanför stallet så att vattnet skulle rinna undan bättre. När vi var klara åt vi en gemensam lunch bestående av en mkt god pastasallad.

Efter lunch fick jag en välbehövd massage av Ewa. Efter det fortsatte vi att göra vårfint runt stallet. På em blev det ett ridpass i paddocken.

Jag är helt imponerad av vilken utveckling Izze(och jag) har gjort sedan jag började rida lektion för Ewa och även för Per.

Idag gick han mycket stabilt på tygeln i en låg och fin form och var väldigt lösgjord och fin. Jag kunde göra halt från trav i bibehållen form och sedan rygga ett par steg också i bibehållen form :D

Så himla nöjd var jag efter dagens ridpass! Duktig pålle!

Efter ridpasset masserade jag honom och han stod och slicka sig runt munnen och bara mös på stallgången.

Solen tittade fram under några timmar och det blev en riktigt fin dag! :)


Izze efter vårt ridpass



Har ni haft en bra dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0