Prova sadlar!

Idag har jag provat minst 5 olika sadlar på Izze och en av dem låg faktiskt helt ok. Det var en av Ewas sadlar som hon haft till en häst som hon nyligen sålt som satt riktigt bra. Jag ska rida i den nu några dagar får vi se om den kan vara något.

Det är en Wintec Cair allround syntetsadel med bra knästöd och även en liten kloss vid vaden. Det är bra att ha knästöd när man ska hoppa i landningen tycker jag så man inte åker fram.

Cair betyder att sadeln har luftkuddar under vilket jag har hört ska vara väldigt tryckavlastande och göra att sadeln anpassar sig efter hästens rygg och ska ge maximal rörelsefrihet.

Nu håller jag tummarna att denna sadel kan vara något! :)


Så här ungefär ser sadeln ut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0