Ridning i ridhuset!

Idag har det regnat nästan hela dagen så jag var väldigt glad att jag inte skulle rida utomhus. Jag o Izze, Viktoria o Jasmine och Ewa åkte till ridhuset för att rida. Ewa höll lektion för oss två.

Izze kändes mycket mjuk och smidig och det känns verkligen att han lossnat ordentligt efter senaste tidens mera seriösa ridning.

Ryggningarna sitter mycket bra nu och han håller en mer stadig form :)

Jag är en mästare på att åka häst och Izze är så lydig och snäll ändå, men jag måste skärpa mig och fortsätta rida på ridbanan och rida mer seriöst. Självklart blandat med skogsmulle ridning med!

Idag lastade jag Izze utan linor och han gick in på mindre än 5 min! Duktig pålle! :)


Izze idag i ridhuset

Efter en gemensam lunch åkte vi även med Mykonos och Alice till ridhuset. Jag var med och hjälpte till och la fram bommar och tog kort med Viktorias kamera när Ewa och Viktoria red.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0