Man får ju skämmas!

Idag var jag iväg och tränade dressyr för en westerntränare med Izze. Lite problem att få in honom i transporten på vägen dit så typiskt nog blev vi 10 min sena. När vi kom fram märkte vi att vi hade haft longerlinan släpandes efter oss hela vägen till ridhuset.... pinsamt! :D haha!

Lektionen gick bra och Izze kändes kanonfin! Han blev verkligen genomriden och rörde sig kanonfint! :) Det är så kul att rida för Per för han låter en alltid göra en massa bra övningar så Izze blir så lösgjord och fin.

Vi gjorde förvänd sluta och öppna på volten, ryggningar och små volter i skritt, trav och galopp. Per tyckte vi hade fått till galoppen mycket bättre än sist så det var kul att höra. Till nästa gång ska vi träna ännu mer på öppna och sluta.

När vi skulle åka hem ville han inte gå in i transporten så vi fick hålla på en säkert en timme innan han gick in. När vi efter mycket om och men fått in honom, så startade inte bilen. Tändningen hade vi haft på för att ljuset i transporten skulle lysa och hade ju vid det laget dragit ur batteriet.

Som tur var hade några som jag känner ridit lektion precis så de fick hjälpa mig att starta bilen med hjälp av startkablar. Vi var 5 tjejer som höll på där och fixade med kablarna. Tusen tack tjejer! :)

Nu blir det även hem och träna vidare på att lasta kusen!


Foto: Jag
Häst: Izze

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0