Genombrott!

Idag blåste det som tusan ute så vi höll oss i paddocken och red dressyr idag. Jag jobbade Izze i traven och ställde honom utåt i volten och flyttade in bogen. Detta gjorde lösgjorde honom rejält i bogarna!

När jag sedan skulle galoppera kunde han galoppera väldigt avslappnat och fint och röra bogarna som aldrig förr! Vilket genombrott! Det var lite som att galoppera på en annan häst :)

Massage, lite annan typ av ridning på längre tyglar och lägre form har gett resultat :)

Ewa tränade med Jasmine idag i paddocken. Hon tränade från marken på att gå över en pressenning samt att packetera in Jasmine i pressenningen. Imponerande hur lugn och snäll hästen var. Jag blir nästan lite sugen på att prova pressenningen på Izze.

När jag ridit pasade jag även på att fota lilla sötnosen Rocky när han longerhoppades av Emma. Hur söt är inte han då? :)



Foto: Jag
Ponny: Rocky

Kommentarer
Postat av: EmmaL

Underbara lilla fluffiga krabat så han är söt <3

2011-05-26 @ 13:07:08
URL: http://www.05-14.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0