Akupunktur och promenad!

Igår fick Izze akupunktur igen. Han fick lite nålar för hans lite oroliga mage, muskelknut i nacken samt lugnande/avslappnande.

Tanken slog mig att veterinärer borde använda sig av akupunktur istället för lugnande när de ska undersöka hästars tänder bl a. Hur mycket bättre vore inte det, i stället för att behöva injisera någon kemikalie samt vänta en bra stund innan det går ur.

När jag masserade honom idag så märkte jag stor skillnad i hans hals och nacke. Han kändes mkt mjukare :)

Idag blev det en promenad med Izze då man ska ta det lugnt dels efter akupunkturen samt efter vaccinationen. På vår promenad såg vi ett träd som ramlat över stigen. Ca 80 cm högt skulle jag tippa på. Jag rensade bort lite grenar och kollade ansatsen och landningen och den såg fin ut. Nu har jag som plan att jag ska hoppa den någon dag :)

Får värma upp i paddocken och sedan rida dit och hoppa den ett par ggr. Kanske borde släpa med mig någon fotograf som får föreviga det hela, om vi lyckas ta oss över helskinnade eller vad det blir ;)

Här är Izze i hagen för någon vecka sedan efter att vi har varit ut på en tur:



Kommentarer
Postat av: Madde

Sv:Tack så hemskt mycket:)

Tycker det låter som en bra idé med akupunktur istället för kemikalier, fråga honom om det

2011-09-23 @ 06:33:19
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0