Där satt den!

Idag red vi dressyr jag och Izze. Vi började i ridhuset men forsatte i paddocken då Izze sprang och gnäggade som svar på en häst som stod i stallet och gnäggade.

Han blev lugn direkt när jag kom ut i paddocken vilket var skönt då vi slapp krångla med det.

Izze gick kanonfint idag i alla tre gångarterna och galoppen framför allt, var jag mycket nöjd med. Låg form i lugnt tempo med längre tyglar. Så duktig kille! :)

Herrn har en förmåga att bli lite hetsig och pigg i galoppen så det kändes riktigt gött att han kunde ta det lugnt och jobba på bra. Fortfarande krävs en del jobb med formen speciellt i vänster varv men man får ta ett steg i taget och vara glad att det går åt rätt håll.


Foto: Jag


Kommentarer
Postat av: Madde

sv: åh, tack så mycket:D



Vilken vacker bild:)

2012-04-25 @ 08:19:45
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0