Hoppning!

Idag var jag och kollade på hopptävlingarna på Karlstads Ridklubb. Jag tog med mig kameran och tog några bilder.

Efter tävlingen åkte jag till stallet och hoppade Izze i ridhuset. Det tyckte han var hur kul som helst. Han var pigg men ändå lydig.

Vi red först över travbommar och sedan travhoppade vi. Sedan i galopp över småhinder på volt på kortsidan och sedan travbommar först och sen galopp över hinder. Efter det koppelräck snett igenom och oxer på långsidan.

Jag provade att lägga honom på hindren med olika avståndspunkter. Han fick hoppa av med lagom avstånd, lite närmare hindret och lite längre ifrån. Det fixade han fint. Vi red i olika tempo emot hindret och han lyssnade fint trots att han gärna ville iväg.

Efter ridpasset blev det stretching och massage.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0