Träning!

Idag var det dax för westernträning igen för Rolf Carlsson. Eller western rider ju inte jag på det sättet men jag red iaf för en sådan tränare. Izze kändes inte riktigt lika fin som sist men jag tyckte ändå att han lossnade bra och kändes lösgjord och fin.
Vi tränade på ställning, rida rakställda, skänkelvikningar, slutor samt galoppfattning från sluta. Izze blir ofta lite pigg och lite hetsig när man ska galoppera men han gick lugnt och fint i ena varvet idag iaf.
När vi skulle galoppera längs fyrkantspåret blev Izze lite stirrig och het då någon vänlig själv longerade sin häst i bock och brall, precis utanför ridhusdörren. Izze blev så klart stressad då det hördes väldigt väl in i ridhuset att en häst var stollig utanför.
Det har precis lagts på nytt grus och gjorts iordning utanför ridhuset men inte plattats till riktigt ännu och inte satt sig riktigt så det var ju inte det listigaste man kunde gör,a kände jag, att longera en vild häst på den nya parkeringen som inte var helt klar ännu.
Dessutom visar man väl hänsyn till dem som rider lektion i ridhuset och låter inte sin häst hoppa runt som en tok på longeringslina precis utanför. Det finns ju faktiskt en paddock att göra sånt i.
Tyvärr blev det stora hål i det nya underlaget vilket personen som orskade det hela inte återställde efter sig. Ibland undrar jag hur folk tänker....
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0