Uteritt!

Idag blev det uteritt med Izze. Han var het som bara den då han fick vila igår och tömkörningen i förrgår tyckte han inte var så anstängande, så mkt energi hade herrn.
Jag tänkte trava lugnt men det tyckte inte han men jag var envis så när han inte lyssnade på att han skulle trava lugnt så gjode vi halt.
Han har blivit mycket duktig på att göra halt när jag bara bromsar med hjälp av sätet men sen när han har gjort halt så ska han gå direkt igen. Det tycker inte jag att han ska, han ska vänta tills jag säger att han ska gå. När han går ändå så blir det halt igen och rygga.
Jag fick till en fin, lugn och stilla halt, sen fick han trava lugnt och sedan stanna igen när han varvade igång. Detta är något vi helt klart behöver träna mer på. Det måste finnas olika växlar i traven trots att herrn är pigg :)
Efter ridningen blev det den obligatoriska stretchen.
Här är en bild på mig och Izze för ett par år sedan:
Foto: Emma Bertilsson
På bilden: Jag och Izze

Kommentarer
Postat av: Madde

sv: åh, tack så hemskt mycket:D

Det är min favorit också:)



Ännu en fin bild på er:D

2012-04-13 @ 10:36:26
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0