Den finaste som finns!

Idag red jag ett dressyrpass på Izze i ridhuset. Vi red över några kavalettibommar som låg på små kryss i ändarna. Vi skrittade först över dem och sedan travade vi. Han kändes fin och fick jobba med ryggen. Vi gjorde också skänkelvikning mellan ett gäng koner och han flyttade sig väldigt smidigt och lätt. Han kändes mjuk och smidig från start idag och lyssnade lydigt :)

Jag fick några tips av Ewa angånde min inre axel samt yttre hand. Något jag helt klart måste träna på och hålla ordning på. Det märktes snabbt skillnad när jag höll ordning på de sakerna.
Ewa sa att hon tyckte vi hade gjort en enorm utveckling i våran ridning det senaste året och det känns kul att höra.
Jag tycker att Izze har aldrig har gått finare eller känts lika smidig som han gör nu trots att han är 24 år <3.
Ewas tips och trix har verkligen hjälpt! Tusen tack gulliga Ewa som alltid har kloka och bra råd att ge! :)
Ewa satt också upp en lite stund på Izze och hon tyckte han kändes riktigt fin och smidig. Kul! :)
På bilden: Jag och Izze förra hösten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0