Irriterande broddar!

Nu är det två broddhål i två av Izzes skor som har gjort sitt. I det ena hålet sitter brodden bara och snurrar och i det andra finns inga gängor kvar. Kul kul :(

Får helt enkelt ringa hovslagaren imorgon och be honom komma och byta dessa två skor så jag kan ha fyra brodd i varje hov.

Typiskt nog skoddes han för ca 2 veckor sedan så då kanske jag skulle ha tagit nya skor. Dock brukar de hålla att sko två gånger med på vintern då de inte slits när brodden sitter i.

Idag fick det bli en lugnt skrittur på herrn och han var ovanligt lugn för att inte ha blivit riden på två dagar då jag varit bortrest med jobbet.

Innan ridturen fick han lite massage, han hade två stela punkter i nacken som jag lyckades få lite mjukare. Busdjuret har väl härjat i hagen och gjort sig något. Ingen fara med honom, hästar får ju sånt där titt som tätt.

Här är en mobilbild från i lördags i det härliga vädret:


Kommentarer
Postat av: Madde

sv:åh, tack så hemskt mycket:D

2012-02-08 @ 19:11:33
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack :))

2012-02-08 @ 23:14:24
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0