En dag i hästens tecken!

Imorse åka jag till stallet för att Izze skulle få nya skor. Vi fikade och mös ute i solen. Jag och Ella red ut på ponnyerna Spira och Viska samt Ewa som var med och promenerade med Mykonos. Supermysiga hästar som var väldigt snälla med pigga och glada! Vi bytte häst med varandra under ridturen. De har både Islandshäst i sig, den ena hela 75% och vi fick henne i en superhärlig tölt. Kanonkul hade vi under ridturen :) Väl tillbaka till stallet blev det lunch och sedan tog vi en ridtur på tre andra hästar. Jag red på Izze, Ella på Nimzy och Ewa på Killen. En mkt trevlig ridtur det med. Jag jobbade Izze en liten stund rakställd i form och han jobbade jättefint. Vi joggade på i lugnt tempo och Izze fördrog trav när de andra hade kort galopp. Idag böt vi även beteshage på hästarna samt att vi släppte in Sigge i hagen, Izzes favvopolare. Det gick kanonbra Izze och han fann varandra direkt :) Här är lite bilder från dagen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0