Intervall!

Idag körde jag och Izze intervallträning. Vi red ca 8 km på 50 min. Vi skrittade och travade nästan hela vägen med undantag från några hundra meter galopp, men herrn var mer travsugen idag så vi körde på det.

Vi såg två gigantiska älgar på ett gärde och de travade in i skogen när de såg oss. Izze blev nyfiken och verkade först tro att det var hästar men när vi kom närmare kände han förmodligen lukten av dem och hur det knakade i skogen. Herrn ville helst inte rida förbi där de stått. Vi red en liten bit till efter det och så vände vi när jag sa att det var dax :)

Han kändes mycket fin under turen och kändes inte trött för fem öre. Det var ju inte så konstigt iofs då det inte var en särskilt hård tur för att vara honom.

Han travade lugnt på långa tyglar och vi speedade bara på vägen hem några intervaller. Både han och jag gillar fart så det var kul! :)

Snabbaste tiden vi hade per km var 3 min men vi snittade 6 min/km.
Foto: Emma Bertilsson
Motiv: Jag och Izze <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0