Den bästa!

Nu på kvällen var jag och red på min egna pålle. Kändes mycket bra att rida honom idag. Vi travde och galopperade på en hel del och han kändes kanonfin. Han lyssnar väldigt bra på att han ska travad lugnt när jag rider på långa tyglar och när jag kortar dem lite då är det lite mer fart, samma i galoppen. Han låg till och med kvar och rullade på i galoppen lugnt på långa tyglar vilket inte funkar så bra när vi rider ute, då han vill öka farten då.
Kändes fint att rida sin egen häst då han vet exakt vad jag vill och är väldigt lyhörd.
Jag testade de nya benskydden idag och de satt riktigt bra samt att han fick inviga sin nya klarröda grimma och grimskaft. Jag köpte också en mineralbalja från Hippo, vilken jag vet att han brukar gilla väldigt mkt när han går på bete. Han ställde sig och slickade på den direkt.
Izze och den nya mineralbaljan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0