Hårfärgning och däckbyte!

Idag åkte jag hem till mamma och pappa för att byta däcken på bilen. Det blev även en tvätt utvändigt av bilen, det behövdes verkligen.

Efter en god middag beståendes av kycklinggryta med soltorkade tomater hjälpte mamma mig att färga håret. Jag valde en mörkare nyans än vanligt så jag hoppas den sitter kvar i håret längre.

Jag har ju haft håret blonderat tidigare och då har man genom blekningen tagit bort alla färgpigment i håret vilket gör att färgen inte har något att fästa på.

Bästa tricket jag har kommit underfund med hittills genom ett tips från en kollega, är att inte ha balsam i håret då det tar med sig färgen. Jag använder istället spraybalsam i håret efter tvätt i handdukstorkat hår.

Ett annat tips för att behålla färgen är också att köpa en sk. färgbomb i den färg du önskar hos frisören. Den har man i håret när man vill fräscha upp färgen lite och fungerar som en hårinpackning.

Här är lite bilder på två söta labradorer:


Folke


Isa
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Madde

Härliga bilder:D

2012-03-29 @ 08:05:08
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: åh, tack så mycket:) Ja, man vill nästan hoppa upp och gosa in sig;)

2012-03-30 @ 07:44:44
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0