Tömköring!

Idag blev det tömkörning i ridhuset med Izze. Vi gjorde öppnor, slutor, skänelvikningar, ryggningar mm. Vi körde även galopp idag vilket jag inte gjort på länge när vi tömkört.
Izze gick kalasfint i låg avslappnad form, lite spänd i början då vi var själv i ridhuset men sen fick vi sällskap och då blev han lugnare. Duktig pålle! :)
Efteråt blev det massage och streching i vanlig ordning.
Nu har vi även tagit maskprov på alla hästar i stallet. Detta år blir det avmaskning för Izze. Jag har inte behövt gjort det på två år nu då han har haft noll på maskproven, men nu i år så hade Izze maskägg. Veterinären sa att det var ett riktigt maskår i år. Formodligen pga av den milda vintern.
Jag försökte ta ett par bilder på Izze med mobilen när jag tömkörde men det blev inte så bra :)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0