Lite skuttande!

Idag byggde jag upp två linjer som jag hoppade med Izze i ridhuset. Den ena var den så kallade "5,5:an" med en travbom, litet kryss och sedan 5,5 m till en oxer. Vi travade mot första hindret och yog sedan ett galoppsprång emellan.
Mycket bra övning som gör att man inte kan komma fel på oxern. Bra självförtroendeövning både för hästen och ryttaren samt bra gymnastikhoppning.
Jag satte också upp en kryss och ett litet räcke längs den andra långsidan med 10 m emellan hindren. Vi red på två galoppsprång samt travade emot första och sedan 3 språng emellan.
Izze tyckte som vanligt att det var superkul att hoppa och jag med :)
Vi hoppade bara 70 cm idag men jag tyckte det räckte då vi blev ensamma i ridhuset. Inte så kul om man ramlar av eller något händer när man är själv där nere.

"5, 5:an" 2,30 m mellan bommen och krysset och sedan 5,5 m till oxern.

Izze efter ridpasset

10 m mellan dessa = 2 galoppsprång i galopp och travar man emot får man i 3 st.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0