Mörkertur och fix!

Idag red jag och Frida ut ihop på våra ädla springare i mörkret. Alla reflexer på och pannlampa. Det blev en tur i skritt och trav på gruvägarna i ca 40 min. Izze var väldigt lugn och lydig. Vi travade i bredd större delen av vägen och herrn var ändå lugn och sansad utan att försöka tävla. Sigge Fridas häst och Izze brukar bli lite heta tillsammans men Izze skötte sug fin fint! Kändes skönt! :)
Efter ridturen borstade jag Izze lite extra och smörjde in hans strålar med tjära för att hålla hovrötan borta i all lera som de står i hela dagarna i hagen. Jag impregnerade också ett nytvättat regntäcke. Hoppas det kommer hålla bra mot regna sen i vår då det kommer användas igen.
Jag hängde på Carin när hon skulle longera sin Alladin. Det hela slutade med att vi byggde en liten löshoppnings bana och jädrar, den hästen kan verkligen hoppa.
Snälla Carin sa att jag skulle få hoppa honom någon dag, vore ju hur kul som helst! :)
Alladin har Landlord i sin stam så hoppstam har han verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0