Dagens löshoppning!

Idag var vi fyra tjejer i stallet som hade löshoppning med våra hästar. Det var fler som skulle varit med men tyvärr var det sjukdom och annat som kom i vägen. Vi tänkte köra fler ggr så chansen att vara med kommer ju igen :)
 
Alla hästarna verkade tycka att detta var kul och det blev en del bus mellan hoppen. Izze var riktigt duktig tyckte jag och lyssnade fint. Han hoppade nästan sig själv. Jag behövde inte driva på honom något över hindren utan bara smacka när han skulle sätta iväg. Duktiga pålle! :)
 
Izze gillar att hoppa stort över hindren hellre än att slå i bommarna och att korta ihop sig och ta ett galoppsprång till. Kul att se att han hoppar smidigt och har koll på benen. Nu är jag riktigt sugen på att hoppa uppsuttet. Ev. kanske det blir några språng på söndag.
 
Här kommer några bilder på Izze från idag, av dålig kvalité tyvärr då det är svårt att få till bra ljusInställningar  inne i ridhuset:
 
Izze hoppar 1 m, bäst att hoppa av i tid ;)
Efter varje runda stannade han snällt och undrade vad han skulle göra härnäst :)
 
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0