Intervall!

Idag blev det intervallträning med Izze. Vi red 11,5 km på ca 1 ½ timme. Det blev mest skritt och trav men även lite galopp. Izze kändes lugn men samtidigt pigg och glad. Vi travade i ett tempo på mellan 20-24 km/h samt galopp i 30 km/h. Ganska snabbt tempo men jag har märkt att det är bra för honom att få sträcka ut lite ibland. För honom är detta verkligen inget maxtempo och han behöver få länga stegen emellan åt. Dels för hans smidighets skull och dels för att han tycker det är så kul! Rider man för fort blir han bara stressad men detta tempo passade honom bra idag då han aldrig varvade igång. Jag är ju lite av en fartdåre så jag tycker det är lika kul som han :)
Efter ridturen blev det stretching. Vi har även tränat lite på att buga på kommando och han lär sig snabbt märker jag :) duktiga pålle!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0