Han gör mig så glad!

Idag blev det en tur ute med Izze. Han hade fått vila i tre dagar då jag var borta i helgen så idag var han extra laddad :) Så himla pigg men ändå otroligt lyhörd. Det kändes som jag red med sytråd i tyglarna och jag behövde inte ta någonting i honom, han bara lyssnade så fint på säte och ben.

Han har blivit grymt lyhörd sista tiden och det känns så himla kul! Jag har försökt rida med så små medel som möjligt och det har verkligen gett resultat! Han lyssnar mkt bättre på små hjälper nu. Han har iofs aldrig varit trög eller hård i munnen men så här lyhörd har han aldrig varit :)
Vi travade och galopperade på lite och han gjorde några busskutt men jag bara skrattade, det är så kul när han är busig men samtidigt lydig!
Det är min älsklings häst det! <3
Passade även på att klippa hans man lite då den blivit lite lång och sliten av solen. Lite skolpojke över frisyren men det är gulligt tycker jag :) Jag tycker det är lite av djurmisshandel att rycka manen så det gör jag aldrig på honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0