Galoppombyten!

Idag blev det ett dressyrpass på Izze. Vi red lite mjukgörande först och sedan avslutade vi med lite galopp och galoppombyten. Han gjorde den riktigt bra tycker jag. Inte helt rena men något av bytena var nästan helt rent. Han bytte med frambenen först och sen bakdelen men det är ju en bra början. Vi har inte gjort byten alls så många ggr någonsin så jag var mkt nöjd med herrn. Själv är jag ingen stjärna på byten då det var många år sedan jag tränade på det men kul att han förstod vad han skulle göra. Vi red snett igenom och bytte när vi kom ut i andra varvet. Vi gjorde bara några stycken för att han inte skulle bli trött och tycka att det var kul! :)
Idag hade vi ridläger men ett gäng barn. Supermysigt och roligt hade vi. Ridning i paddocken, uteritt och körning av ponny bl. a. Vi grillade korv till lunch i det härliga vädret och det var riktigt varmt och skönt i solen ute. Jag har fått några nya fräknar :)
Jag har även målat lite hinder och tänkte att jag ska fortsätta fixa lite imorgon efter jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0