Kiropraktorn!

Idag var kiropraktorn ute och kollade igenom Izze och 5 till hästar samt en människa. Izze hade spänningar i höger bog, nacken samt ryggen. Precis det som vi misstänk sedan innan. Under åren har vi jobbat med att få bort spänningar både här och där för att få honom rak och smidig. Man kan jämföra detta med att serva en bil. Gör man lite service på dem emellanåt håller de längre och slipper onödiga belastningsskador som kan uppstå om man rider en sned häst för länge utan att fixa till. Det kan lätt uppkomma snedheter efter sträckningar, stukningar, överansträngningar, hovbölder, bus i hagen osv. Det finns få hästar som är helt raka och de flesta hästar skulle behöva "servas" emellan åt för att de ska må bra och hålla länge. 
 
Herrn ska få vila imorgon då han också blir skodd men sen är det bara att rida på som vanligt igen. Ska bli mycket spännande att känna hur han känns att rida nu efter behandlingen :) Han blir bara bättre och bättre att rida för varje år.
 
Jag tänkte att vi skulle ta det lite lugnare de närmaste dagarna för säkerhets skull även om kiropraktorn sa att det bara var att rida som vanligt. Men å andra sidan så tar vi det för det mesta lugnt och fint. Vill ju inte överanstränga herrn även om hansjälv gärna jobbar hårdare eller springer snabbare och längre än jag tycker är nödvändigt! :)
 
Det var första gången vi hade denna kiropraktorn och jag känner mig väldigt nöjd med dagens behandling. Han förklarade så bra vad han gjorde och varför så det märktes att han visste vad han gjorde. Väldigt lugn och metodisk. Izze kan lätt bli stressad när nya människor håller på vid hans huvud och nacke men kiropraktorn var så lugn och skicklig att Izze inte blev stressad alls, vilket kändes mycket skönt! :)
 
Här är en bild på Izze för 2 år sedan, snart dax att ta nya traditionella höstbilder på mitt hjärta.
 
Foto: Jag
Häst: Izze
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0