Sista semesterdagen!

Idag var min sista semesterdag så imorgon är det dax att börja jobba igen. Känns skönt tycker jag, sommaren är slut och det känns kul att komma igång igen.
 
Idag passade jag på att städa, tvätta och plocka här hemma och sedan åkte jag till stallet och skurade ur Izzes box. Alla väggar skurades ordentligt samt krubban, mineralkrubban samt att jag sopade bort alla spindelnät. Vilken skillnad det blev! :) Skönt att ha den ren nu inför vintern och att de ska börja vara inne på nätterna igen.
 
När jag var klar tog jag och Izze en promenad, det var hans vilodag men han gillar att komma ut och röra på sig ändå. Jag skrapade också bort en hel del stingflugelarvsägg från hans ben. När ska den där äckliga flugan ge sig med att lägga ägg på hästarna, inte bra för dem att få i sig de där när de kliar sig.
 
Här är en bild på mig och Izze från 2007 när vi tränar terräng på Trossnäs:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0