Kiropraktorn!

Idag kollade kiropraktorn Izze och som jag misstänkte så hade han spänningar i nacken igen. Jag har känt att han varit spänd ett par dagar då jag masserat hans nacke. Det har inte märkts i ridningen med nacken men för några dagar sedan tyckte jag att jag kände att bogen var lite stel till en början.
Kiropraktorn sa att han var stel i bogen igen och att bäckenet inte var helt rakt. Han behandlade honom så nu är han rak igen. 
Izzes nacke har haft spänningar så länge jag vet så det är inte konstigt att det kommer tillbaka. Jag ska prova att låta Izze äta höt från golvet i boxen igen får vi se om nacken blir bättre till nästa gång. Jag tror det är bra att han slipper dra ut maten ur hönätet nu när han hade spänningar i nacken igen. Kiropraktorn trodde inte att det berodde på sadeln eller träningen så det kändes ju bra. 
Izze är ju 25 år och har svårare att hålla kroppen i trim än yngre hästar så jag får nog räkna med att hålla koll på honom med jämna mellanrum. Det finns ju mkt saker en häst kan göra för att få spänningar och snedheter. De kan bli jagade i hagen, halka, hoppa iväg och sträcka sig mm det är ju extra lätt gjort nu under lersäsongen som härjar som värst just nu. Skönt att få honom fixad iallafall. 
Egentligen var nästa tid bokad i slutet av januari men så hade kiropraktorn vägarna förbi så jag tänkte att det är lika bra att kolla honom. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0