Nära att tugga grus!

Idag red jag och Izze ett litet pass i ridhuset. Det knäppte till i ridhusväggen och samtidigt gasade en traktor förbi utanför. Izze hoppade till och snubblade samtidigt så han ramlade ner med framdelen i gruset. Jag for fram på halsen och när han reste sig upp satt jag mitt på halsen. Jag tog mig inte av först utan satt där på halsen framför sadeln. Jag var tvungen att svinga foten över huvudet på honom och han är ju väldigt rädd om öronen så jag vill först inte göra det. Sen hörde jag traktorn komma gasandes igen och herrn tyckte väl inte det var jättetrevligt att ha mig sittandes på halsen så jag chansade och svingade foten över huvudet så jag landade på fötterna bredvid honom.
Allt verkar ha gått bra med honom som tur var och det gick bra med mig med.
Jag red mest runt lite och kände på honom i båda varven i de olika gångarterna och sen gav vi oss.
Jag köpte nya hoppknästöd till min sadel igår också och de funkade mkt bra :)
Nästa inköp nu blir vadstöd för hoppning så får jag ju nästan en hoppsadel av min allround :)
Jag testade också herrns nya schabrak och jag tyckte det var fint på honom, lite sportig modell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0